FELANMÄLAN

HSB Mälardalens felanmälan

Klicka här för att komma till HSB Felanmälan

Felanmälan och beställningar kan göras till HSB på tel. 020-840 840.
Du kan också ringa till fastighetsförvaltaren på tel. 021-14 45 10, 070-461 20 18,
där Du kan få reda på vad som gäller i Din bostadsrättförening.

Ringer Du 020-840 840 kommer Du till HSB Teknik & Service serviceordermottagning. Anmäler Du ett fel registreras felet och information skickas omgående till personalen ute på fältet. Serviceordermottagningen har öppet dygnet runt.
Under dagtid – 07.30-12.00 samt 13.00-16.00 – tar HSB emot både
anmälan om akuta och ”vanliga” fel samt beställningar.
Övriga tider tar larmcentralen emot anmälan om akuta fel .

Akuta fel ska avhjälpas omedelbart .

När det gäller anmälda fel, som inte är akuta, ska dessa avtalsjobb vanligen åtgärdas inom fem arbetsdagar . Det kan, om material måste beställas, ta längre tid. Felanmälan som sker på icke ordinarie arbetstid tas endast emot om felet är av akut karaktär. Nedan följer en lista på vad vi anser vara akuta åtgärder. Listan finns även hos larmcentralen samt hos fastighetsjourföretagen.

Viktigt att Du, som boende, informerar Dig om Din bostadsrättsförenings rutiner kring felanmälan

Det är viktigt att Du, som boende, informerar Dig om vad som gäller i Din bostadsrättsförening. När det gäller akuta fel som Du som boende själv ska betala så är det upp till Dig att bestämma om Du vill kalla ut jourföretaget. Det händer att bostadsrättshavare anmäler fel som föreningen ska betala. Det är då viktigt att Du vet hur föreningen prioriterar. Risken är annars att Du som bostadsrättshavare får betala utryckningen om felet inte anses vara akut.

Dagtid kan du ringa till fastighetsförvaltaren på tel. 021-14 45 10 eller
mobil 070-461 20 18.

Efter ordinarie arbetstid ringer du till fastighetsförvaltaren endast om det är ett akut fel på tel. 070-461 20 18.

Nedanstående fel anses vara av akut karaktär:

Vid fel ring: Fastighetsförvaltaren 070-461 20 18 eller HSB 020-840 840

Avloppsstopp
(Ring fastighetsförvaltaren först på tel. 070-461 20 18)

Stoppet ska vara av omfattande art. Har det runnit sakta en längre tid kan man vänta till närmaste vardag.

Vattenläcka
(Ring fastighetsförvaltaren först på tel. 070-461 20 18)

En vattenläcka ska avhjälpas så fort det bara går om risk finns att byggnaden skadas.

Elavbrott
(Ring fastighetsförvaltaren först på tel. 070-461 20 18)

Elavbrott i större omfattning är akut. Däremot om enstaka rum är strömlösa kan man klara sig till nästkommande vardag.

Låsöppning (OBS! Den boende betalar!)
(Ring fastighetsförvaltaren först på tel. 070-461 20 18)

Mot uppvisande av legitimation ska bostadsrättshavaren släppas in i lägenheten. Vidare ska den boende få hjälp om ytterdörren inte går att låsa.

Värmeproblem i lägenheter
(Ring fastighetsförvaltaren först på tel. 070-461 20 18)

Problemen ska vara av omfattande art. Har en radiator slutat fungera kan detta vänta till kommande vardag. Om temperaturen i lägenheten sjunker påtagligt bör utryckning ske.

Styrelsen i Brf kungsängsliljan

Comments are closed.