FELANMÄLAN

HSB Mälardalens felanmälan

Klicka här för att komma till HSB Felanmälan

Felanmälan och beställningar kan göras till HSB på tel. 010-303 27 00.
Du kan också ringa till fastighetsförvaltaren på tel. 0707-27 80 03 (OBS! Nytt nummer) där Du kan få reda på vad som gäller i Din bostadsrättsförening.

Ringer Du 010-303 27 00 kommer Du till HSB och sedan väljer du felanmälan.
Anmäler Du ett fel registreras felet och information skickas omgående till personalen ute på fältet. Felanmälan har öppet dygnet runt.
Under dagtid tar HSB emot både anmälan om akuta och ”vanliga” fel samt beställningar.
Övriga tider tar larmcentralen emot anmälan om akuta fel .

Akuta fel ska avhjälpas omedelbart .

När det gäller anmälda fel, som inte är akuta, ska dessa avtalsjobb vanligen åtgärdas inom fem arbetsdagar . Det kan, om material måste beställas, ta längre tid. Felanmälan som sker på icke ordinarie arbetstid tas endast emot om felet är av akut karaktär. Nedan följer en lista på vad vi anser vara akuta åtgärder. Listan finns även hos larmcentralen samt hos fastighetsjourföretagen.

Viktigt att Du, som boende, informerar Dig om Din bostadsrättsförenings rutiner kring felanmälan

Det är viktigt att Du, som boende, informerar Dig om vad som gäller i Din bostadsrättsförening. När det gäller akuta fel som Du som boende själv ska betala så är det upp till Dig att bestämma om Du vill kalla ut jourföretaget. Det händer att bostadsrättshavare anmäler fel som föreningen ska betala. Det är då viktigt att Du vet hur föreningen prioriterar. Risken är annars att Du som bostadsrättshavare får betala utryckningen om felet inte anses vara akut.

Dagtid kan du ringa till fastighetsförvaltaren på tel 0707 – 27 80 03 (OBS! Nytt nummer) om vi inte kan ta emot ditt samtal kan du lämna meddelande på telefonsvararen .

Nedanstående fel anses vara av akut karaktär:

Vid fel ring:  HSB 010-303 27 00

Avloppsstopp
Stoppet ska vara av omfattande art. Har det runnit sakta en längre tid kan man vänta till närmaste vardag.

Vattenläcka
En vattenläcka ska avhjälpas så fort det bara går om risk finns att byggnaden skadas.

El-avbrott
El-avbrott i större omfattning är akut. Däremot om enstaka rum är strömlösa kan man klara sig till nästkommande vardag.

Låsöppning (OBS! Den boende betalar!)
Mot uppvisande av legitimation ska bostadsrättshavaren släppas in i lägenheten. Vidare ska den boende få hjälp om ytterdörren inte går att låsa.

Värmeproblem i lägenheter
Problemen ska vara av omfattande art. Har en radiator slutat fungera kan detta vänta till kommande vardag. Om temperaturen i lägenheten sjunker påtagligt bör utryckning ske.

Styrelsen i Brf kungsängsliljan

Comments are closed.